header image

woensdag NMG donderdag Hike

Posted by: | 24 februari 2012 | 6 Comments |

Gisterenochtend, 22-02-2012, zijn we na het ontbijt naar NMG gegaan voor een afsluitend gesprek, het spelen van het kwartet- en memoryspel die respectievelijk gemaakt zijn door de kinderen van groep 6a (Kroevendonk) en van SO 1 (Mytylschool) en het nemen van afscheid. We hebben allereerst een goed gesprek gehad met Bimal, Jannika en Milan. We hebben alle punten kunnen bespreken. Er is een verslag gemaakt van het gesprek en we zullen een terugkoppeling doen aan de werkgroep bij terugkomst in Nederland.

Vervolgens hebben we het memoryspel gespeeld in de special need class. De kinderen deden erg enthousiast mee, sommigen zelfs al vrij snel volgens de regels! Daarna hebben we, zoals vorige week afgesproken met de principal, het kwartetspel in de pauze gespeeld. Nienke en Marleen zijn zelf eerst begonnen met het spelen van het spel. Al snel verzamelden zich een heleboel kinderen rondom hen. Vervolgens werd het spel enthousiast overgenomen door een aantal kinderen. We hebben het kwartetspel uiteindelijk gegeven aan de kinderen van klas 5; evenals het extra memoryspel wat gemaakt is op de Mytylschool (thanks Mien!). De kinderen hebben dankbaar de spellen aangenomen. Het spelen van de spellen met de kinderen op NMG was erg geslaagd!!

Bij terugkomst in het hotel hebben we heerlijk in het zonnetje op het balkon de verslaglegging in orde gemaakt. Na dat afgerond te hebben, zijn we Thamel in gelopen op zoek naar café ‘Rum Doodle’. In dat café komen mensen een krabbel zetten als zij een expeditie hebben gedaan in de Himalaya of als zij op de top van de Mount Everest zijn geweest. Op zoek naar het café, kwamen we spontaan uit bij het kantoor van de B’s. We hebben het kantoor gezien, een lekker bakje thee gedronken en en gezellig gekletst. Het bleek zelfs dat de B’s via facebook op onze blog terecht zijn gekomen en deze (via google-translate) kunnen lezen! De B’s hebben ons uiteindelijk de weg gewezen naar het café. Uiteindelijk gevonden! Kunnen we toch ook weer zeggen dat we daar zijn geweest! De dag hebben we afgesloten met een overheerlijke pizza (en we zijn niet ziek geworden, Annette ;) ).

Vandaag, 23-02-2012, hebben we een wandeling/hike gedaan van Dhulikhel naar Panauti, via de Namo Buddha. Super om ook een heel ander beeld van Nepal te krijgen dan het beeld van de drukke stad Kathmandu. We hebben ong. 6 uur gedaan over de tocht, incl. bezoek aan klooster en een Dal Baath (typisch Nepalees gerecht) als lunch in een pitoresk restaurantje. In de wandeling zaten soms pittige stukken; flink stijgen en dalen. Onderweg hebben we ook Nepalese vogels gezien en de besneeuwde toppen van de Himalaya. We hebben er erg van genoten!!

Prijsvraag:  welke Nepalese vogel zien jullie ???      prijs:  potje tijgerbalsem uit Thamel Kathmandu   ( de beste uit de wereld)

under: Geen categorie

6 Comments

1. By: Jeanne Oomen on 25 februari 2012 at 21:57

Jullie zijn nu onderweg, dus ben ik mogelijk te laat met mijn antwoord. Het is de ‘Common Myna’, die je dus inderdaad overal tegenkomt!

Heel goede reis!
    Groeten
    Jeanne

2. By: Joyce on 25 februari 2012 at 00:18

Jullie lezen dit vast pas als jullie terugzijn, maar als nog wil ik nog even reageren! Heel mooi om weer te lezen wat jullie beleven en zien!
    Gaaf, die tocht, een stukje natuur, i.p.v. de drukte elke dag is inderdaad heel fijn!
    Ik hoop jullie gauw weer te zien!!!

3. By: lauwra on 24 februari 2012 at 16:49

Leuk die foto’s. Mooie wandeling lijkt me.Een lekker eindje buiten katmandu. de vogel is vast een nepalese spreeuw..Ben heel benieuwd naar jullie verhalen. goede vlucht. Lauwra

4. By: Anneke Catry on 24 februari 2012 at 10:08

Wat jammer nou dat ik geen verstand heb van vogels. Nu gaat die geweldige prijs aan mijn neus voorbij!
    Geniet van de laatste dagen en alvast een goede terugreis gewenst.

Groeten, Anneke.

5. By: Katinka Dekker on 24 februari 2012 at 09:07

Wat leuk, dat memory- en kwartetspel! Mooie foto’s van de wandeling. Was vast ook wel even rustig zo zonder toeterende auto’s! Alvast een goede reis terug gewenst.
    Groetjes, Katinka

6. By: Ine on 24 februari 2012 at 08:48

ziet er allemaal weer goed uit. Allemaal goed aan de cola zo te zien. Ik ben benieuwd naar de gevoerde gesprekken op NMG. Succes met de laatste loodjes.